تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » اولین «کتابخانه مدرسه» گیلان در انزلی افتتاح می شود

اولین «کتابخانه مدرسه» گیلان در انزلی افتتاح می شود

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 اولین «کتابخانه مدرسه» گیلان در انزلی افتتاح می شود

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان از افتتاح اولین «کتابخانه مدرسه» گیلان به ‌منظور ساماندهی کتابخانه‌های مدارس با محوریت محله‌ و دانش‌آموزان در روز پنجشنبه جاری در شهر بندرانزلی خبر داد.

به گزارش هنر گیلان پریسا کرمی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به راه‌اندازی نخستین «کتابخانه مدرسه» در استان گیلان، گفت: برای مدارسی که در حوزه‌های درون شهری قرار دارند کتابخانه‌هایی تعریف شده که محله‌محور اداره می‌شوند. این کتابخانه‌ها در ساعات اداری به مدارس و در ساعات غیر اداری به عموم مردم خدمات ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به همکاری سازنده اداره کل کتابخانه های عمومی استان با آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان، از افتتاح نخستین «کتابخانه مدرسه» استان طی هفته جاری خبر داد و افزود: اولین کتابخانه مدرسه گیلان با عنوان «آیت الله طالقانی» همزمان با هفته کودک ساعت 9 صبح روز پنجشنبه، 18 مهرماه در مدرسه زنده‌یاد محمد موثق شهر بندرانزلی افتتاح می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان این کتابخانه‌ها را پیوست فرهنگ کتابخوانی برای مدارس اعلام کرد و متذکر شد: تا پایان سال جاری سه کتابخانه‌ها مدرسه‌ در شهرهای صومعه‌سرا، شفت و رشت نیز با همکاری اداره کل آموزش و پرورش گیلان و نوسازی مدارس استان به بهره‌برداری می‌رسد.

کرمی تاکید کرد: این طرح به ابتکار اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در راستای تداوم اجرای «طرح فانوس» جهت ساماندهی کتابخانه‌های مدارس استان با محوریت محله‌ و دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه کتابخانه آیت الله طالقانی دارای یکصد مترمربع زیربنا و دری های مجزا از محیط مدرسه جهت ارائه خدمات به شهروندان است، تصریح کرد: کتابخانه مذکور شامل بخش جستجوی کتاب در بستر سامانه «سامان»، بخش کودک، مطالعه و مخزن، نشریات، مرجع و مطبوعات بوده که با بیش از دو هزار و 500 جلد کتاب به مشتاقان عرصه کتاب و کتابخوانی خدمات‌رسانی می‌کند.


دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید